Hiçbir zaman para için karar vermeyin

Turkcell Genel Müdürü Ciliv, hiçbir zaman sadece para için karar vermemek gerektiğini, kendisi Harvard MBA programını bitirdiğinde 11 iş teklifi aldığını söyledi.

Bunların bazılarının 1983'te 110 bin dolar seviyesinde iş teklifleri olduğunu ifade eden Ciliv, konuşmasını şöyle sürdürdü:

''Ben 110 bin dolarlık teklif varken, 29 bin dolarlık teklifi kabul ettim. Çünkü sevdiğim işti, teknolojiydi ve ben girişimci olmak istiyordum. Yeni kurulan bir firmaya katıldım. Yeni teknolojiyle yeni işler yapacağız, yeni ürün ve servisleri insanlara sunacağız. Bana o şirkette hisse vermişlerdi ve ben o hisseyi daha değerli buldum. İş teklifleri arasında 29 bin dolarlık en düşüğünü seçtim. Yani size tavsiyem; hiçbir zaman kısa dönemli düşünmeyin. Hep uzun dönemli düşünün. Eğer sevdiğiniz işi yaparsanız, insanlara faydalı ürün, servis süreçleri, inovasyon söz konusu olursa başarı gelecektir. Başarı gelince de hayal ettiğinizden daha fazla para kazanacaksınız.''

Hiç yorum yok: